Sipariş Vermek İçin

18 Mart 2013 Pazartesi

Krokan Yapımı


     Çok basit 5 dakikada yapılıyor bu şekerler,dışardan almaya hiç gerek yok. Bazıları su      katarak yapıyorlarmış fakat ben direk şekeri eriterek yapıyorum.
    Malzemeler :
    1,5 su bardağı tozşeker
    2 çay bardağı fındık
    1 yemek kaşığı limon suyu
    Dilerseniz susam

   Yapılışı :
   Tencereye şekeri döküp orta ateşte sürekli karıştırarak sıvı hale gelmesini sağlayalım, bu     sırada fındıkları da tencereye ilave edelim. Karıştırma kısmı çok önemli çünkü yanmasını istemeyiz :) Şeker sıvılaşınca limon suyunu da ekleyip ocaktan alalım ve mutfak tezgahına dökelim. (bazı yerlerde mermeri yağladıklarını okudum,ben denemedim ama daha kolay çıkması açısından mantıklı) Soğuduktan emin olduğumuzda spatula yardımıyla kırarak krokanı mermerden ayıralım. Kırılmış halde parça parça bir kavanozda saklayabilirsiniz. Benim gibi gidip gelip yerseniz bitmesi uzun sürmeyecektir :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...