Sipariş Vermek İçin

15 Eylül 2013 Pazar

Çilekli Alman Pastası

Herkese merhaba! Alman pastasına bayılan biri olarak evde taptaze çilekleri de görünce hemen birşeyler yapmalıyım dedim ve ortaya bu şeker şeyler çıktı. Tarif buradan, sonuç mükemmel!
Malzemeler:
Hamur için:
- Yarım paket yaş maya
- 3 su bardağı un
- 2 yumurta
- 1,5 çay bardağı şeker
- 75 gr eritilmiş tereyağı veya margarin
- 1 çay bardağı süt
- 1 paket şekerli vanilin

Kreması için:
- 2,5 su bardağı süt
- 1,5 çay bardağı toz şeker
- 2 çorba kaşığı un
- 1 yumurta sarısı
- 1 tatlı kaşığı nişasta
- 1 paket şekerli vanilin

Üzeri için:
- Çilek(ben arasına da dilimleyip koydum)
- Pudra şekeri

Yapılışı:
- Hamuru yapmak için unu geniş bir kaba eleyelim. 1 çay bardağı ılık sütle erittiğimiz mayayı, yumurtaları, eritilmiş margarini, vanilini ve şekeri ekleyip karıştırarak yumuşak bir hamur elde edelim. Ve hamuru 45 dakika mayalanmaya sıcak bir yere bırakalım.
- Krema için tencerede vanilin hariç tüm malzemeri çırpalım. Kaynayınca vanilini ekleyip altını kapatalım.
- Hamur mayalandıktan sonra 1 cm kalınlıkta açıp yuvarlaklar keselim. ( Ben daha çabuk olsun diye elimle yuvarlayarak yaptım fakat hamuru açıp kesince daha güzel olacaktır) Yağlanmış tepside 15 dakika daha dinlendirip önceden ısıtılmış 160 derece fırında kızarana kadar pişirelim.
- İyice soğuttuktan sonra ortadan kesip kremayla dolduralım. Dilimlenmiş çilekleri de koyup kapatalım. Üzerine pudra şekeri serpelim. Afiyet olsun :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...