Sipariş Vermek İçin

12 Eylül 2013 Perşembe

Erik Suyu

Herkese merhaba!
Ben ev yapımı meyve sularına bayılıyorum. Tadı, kokusu bambaşka oluyor. Evde de yenmeyen bir sürü erik olunca erik suyu yapmalıyım dedim hemen :)

Koca bir tencere dolusu erik suyu elde ettim. Artık kaç gün içilir bilmiyorum ama tadı öyle güzel ve öyle faydalı ki çok dayanmaz sanırım. 

Yapılışı çok çok kolay, mürdüm eriğinin de tam zamanıyken mutlaka yapmalısınız.

Malzemeler:
- 1,5 kilo mürdüm eriği veya kırmızı erik (ben mürdüm eriği kullandım)
- 3 litre su
- 1 su bardağı şeker (isteğe göre artırılabilir, ben erikler yeterince tatlı olduğu için fazla kullanmadım.)


Yapılışı:
- Erikleri güzelce yıkayıp çekirdeklerini çıkaralım ve dörde bölelim.
- Bir tencereye erikleri, şekeri ve suyu koyalım.
- 30-40 dakika kaynatalım. Erik suyumuz hazır. 
- Dilerseniz süzgeçten geçirebilirsiniz, daha berrak olur fakat ben böyle daha çok sevdiğim ve daha faydalı bulduğum için bıraktım. 
- Dolaba alıp iyice soğuttuktan sonra servise hazır..

Afiyet olsun :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...