Sipariş Vermek İçin

29 Eylül 2013 Pazar

Ev Yapımı İce Tea

Selam! Dışarda yediğim, içtiğim herşeyi evde nasıl yapabilirim diye düşünenlerdenim ben de. En katkısız, en lezzetli hali öylesi değil mi zaten?
Bundan önce birkaç sefer ice tea yapmayı denemiştim. Tam olarak istediğim tadı bir türlü yakalayamadım. Daha doğrusu beklediğim şey hazır olanlarla nerdeyse aynı tadı yakalayabilmekti. Bu kez sonuçtan çok memnun kaldım. Genelde çöpe giden ice tea denemelerim bu kez fotoğrafları çektikten sonra hemen bitti. Farklı olarak yabancı bloglarda bal konulduğunu okudum, sırrı burada sanırım. Hadi herkes mutfağa, ice tea yapıyoruz! :)
Malzemeler:
- 1,5 su bardağı demlenmiş ve bir iki saat beklemiş çay(yalnızca demi kullanılacak)
- 1 su bardağı kaynar su
- 3 su bardağı soğuk su
- 1,5 yemek kaşığı bal
- 1 çay bardağından iki parmak eksik tozşeker
- 7 yemek kaşığı limon suyu


Yapılışı:
- Bir bardak kaynar suyu sürahiye dökelim. İçine bal ve şekeri koyup şekerler eriyene kadar karıştıralım.
- Sürahiye bir bardak çayı ekleyelim. Limon suyunu ve kalan 2,5 bardak suyu da ilave edelim.
- İyice karıştıralım ve birkaç kez süzgeçten geçirelim.
- Hazırladığımız ice teayi buzdolabına kaldıralım. İyice soğuduktan sonra -özellikle ertesi gün daha da güzel oluyor- bolca buz ve nane yapraklarıyla servis edelim.
İşte ice tea yapmak bu kadar kolay, ve inanın tadı son derece güzel, hazırından hiç farkı yok. Böyleyken de katkı maddesi deposu hazır içeceklere ne gerek var? Afiyet olsun! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...